We ontdekken Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu We ontdekken Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu

We ontdekken Lombok

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Wilma

23 Mei 2011 | Indonesië, Lombok

Hallo allemaal! Allereerst de hartelijke groeten van de Narries en de Stokkies vanuit een warm en mooi Lombok. Na een snelle vlucht van wel zeker een kwartier kwamen we gisteren (zondag) om 10.00 uur aan. De chaufeur die we via internet geregeld hadden stond al op ons te wachten en na een rit van een uur kwamen we aan bij ons hotel. De rest van de dag hebben we lekker gerelaxed aan het prachtige strand. Via de receptie een privé driver geregeld die ons vandaag (maandag) het zuiden van Lombok gaat laten zien. We zijn net terug van een hele leuke dag ! Om 7.30 zijn we vertrokken (om 6.30) ging dus de wekker al.Allereerst zijn we naar de vismarkt en haven gereden, vanavond nemen we maar een sateetje :-)
Daarna meer dan een uur doorelkaar schudden want er zitten giga veel kuilen in de weg,kwamen we aan in Tete Batu een bergdorpje waar we met een lokale gids de sawa's in zijn getrokken. Werkelijk alles groeit daar aan de bomen en struiken: cacao, nootmuskaat, peper, foelie annanas, koffie en vanille. We stopten daar bij een huisje waar we ons voor zeker 10 jaar vanille stokjes hebben laten aansmeren. Het was flink klauteren maar het uitzicht over de rijstvelden was geweldig. Beneden stond de nassie, fado gado en de sate al op ons te wachten. Wat een straf, voor 400000.- Ruppies hebben we ons helemaal klem gegeten. Na de lunch verder naar Bakara Village waar de vrouwen pas mogen trouwen als ze het weven meester zijn, kortom ze moeten eerst kunnen naaien:-) We hebben daar een weverij bezocht , een sarong van 60x120 zit 2 maanden werk in. Als laatste hebben we het Sasak dorp bezocht waar ze nog met de hele happy family in hutjes wonen. Tot en met het eerste kind slaapt de man ook binnen, daarna buiten en voor de sex wordt een tijd afgesproken op de veranda want er liggen nog 6 kinderen binnen. Truus vindt het een strak plan voor in Nederland, maar gaat wel op zoek naar een luchtbed. Na het Sasak dorp terug naar het hotel, na 10 uur moe maar voldaan! Morgen hebben een snipperdag in het hotel, woensdag combineren we de reis naar het hotel in Sengigi met een trip naar het noorden. We horen net dat er een vulkaanuitbarsting is en het vliegverkeer boven IJsland stilligt, boeken dus maar alvast een paar weekjes bij :-)
Wordt vervolgd, groetjes van de Narries en de Stokkies !

• 23 Mei 2011 - 12:09

Rini En Piet:

Hoi Narries en Stokkies:
    Het zou toch een verschrikkelijke straf zijn als er een weekje bij geboekt moet worden. Helemaal leuk die verhalen. Eric deze keer niet wagenziek geworden? En welke kleur hebben jullie al of valt het tegen. Nog veel plezier daar en tot het volgende verhaal,
    Groetjes Piet en Rini

• 23 Mei 2011 - 12:09

Rini En Piet:

Hoi Narries en Stokkies:
    Groetjes Piet en Rini

• 24 Mei 2011 - 07:30

Jack,Joeri,Cynthia :

Woh, wat hebben jullie het fantastisch. Leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik krijg nu nog meer zin om weer naar Bali te gaan. Het is zo'n fantastisch eiland. En dat eten, hou maar op anders ga ik kwijlen. Maar zo te lezen is ook Lombok een aanrader. Geniet er maar lekker van. Veel plezier.