woensdag 14 maart op naar Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu woensdag 14 maart op naar Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu

woensdag 14 maart op naar Udaipur

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Wilma

14 Maart 2012 | India, Udaipur

Zoals afgesproken stond Suresh om 8.30 klaar om te vertrekken naar Udaipur onze volgende stop. De reis afstand is 410 km en om op te schieten had Suresh de tweebaanssnelweg gekozen. Twee banen en snelweg is een relatief begrip in India want ook daar kom je net zo makkelijk spookrijders en overstekende koeien tegen. Hoogtepunt was echter wel een complete kudde schapen die de snelweg in beslag nam. Om 11.30 plaspauze, helaas geen water uit de kranen dus leek het ons verstandiger om de lunch even uit te stellen. Om 12.30 als nog lunch in een ander wegrestaurant waar dit keer wel water voorhanden was. Een bus met chique Engelsen vertrouwde het schijnbaar toch niet en kregen hier hun eigen lunch door eigen bediening in de bus geserveerd. Iedere keer als er iemand moest plassen ging er een escorte mee.......  Een groep gipsy kinderen bedelde met succes elke keer als de busdeur open ging etenswaar bij elkaar. Het landschap wordt wat bergachtiger maar er ziin vaak oo stukken waar het net lijkt of je in Nederland riidt.  Om 16.30 uur kwamen we aan bij het hotel in Udaipur. Zoals reeds eerder gezegd hard werken deze dagen, dus om 17.00  uur alweer klaar staan voor een full body masage. Rini, het is dezelfde tent als waar jullie zijn geweest. Uiteraard ladies by ladies and gents bij gents, beetje jammer.  Van top tot teen zijn we ruim 70 minuten onderhanden genomen, wat mij eruit deed flappen dat we het voorspel vanavond wel over konden slaan............. Het hotel is schitterend gelegen aan het Pichola lake en vanaf het dakterras heb je een geweldig uitzicht op het Lake Palace, tegen woordig in gebruik als lux hotel. Op het dakterras hebben we romanties bij kaarslicht zitten eten. Voor Wilma maar weer eens een wit wijntje besteld en voor mij voor de verandering een klein biertje (650 ml). Het biertje was er in no time maar na een kwartier nog geen wijn. It's comming sir klonk het op onze vraag, maar na 20 minuten "sorry no wine" In de shops dus ook geen wijn. We zaren inmiddels te eten en plotseling " here is the wine" Ik kon nog net op tijd aan de fles voelen die niet koud was dus dat feest ging niet door want voor 1200 ruppies (  18 euro) moet ie wel koud zijn want lauw ie het op zeker niet te hachelen. De menukaart in dit hotel is uitsluitend vegetarisch maar dat is in India geen straf want door alle kruiden smaakten de noodles en de egg curry met garlic naanbrood en rijst uitstekend, koffie met pancake toe en daarna naar bed, morgen wordt het ook weer hard werken want dan staat Udaipur op het programma, wordt vervolgd groetjes van de Narries.

• 16 Maart 2012 - 06:24

Danielle:

He vakantiegangers
    Het ziet er allemaal mooi uit hoor,en je verslagen ben ik ook aan het volgen.Jullie zullen je lekker vermaken, geniet er lekker van je hebt het verdiend,Ik wens jullie nog heel veel plezier en ik spreek je als je terug bent.

Groetjes Daan
    P.S. Dianne is geslaagd voor de opleiding Wil .

• 16 Maart 2012 - 09:17

Eric/truus:

klinkt allemaal erg prettig, natuurlijk op de wijn na. probeer dan eens een lokaal biertje, misschien lust je dat wel.
    het eten lijkt mij ook geen straf, hoewel eric daar anders over zal denken. veel plezier met de rest van jullie reis, laat het allemaal weten.
    groet de stokkies

• 16 Maart 2012 - 10:06

Piet En Rini:

Ja, zo'n massage mag er wel zijn! Je knapt er wel helemaal van op na zo'n vermoeiende reis. Wijn was ook bij ons een schaars artikel, maar probeer eens een van de vele lokale cocktails; je hebt ze met en zonder alcohol.
    Nog veel plezier verder.

• 16 Maart 2012 - 14:52

Narries:

Hey Daan, gefeliciteerd met Dianne ! groetjes.