zaterdag 17 maart Jodhpur en door naar Jaisalmer - Reisverslag uit Jodhpur, India van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu zaterdag 17 maart Jodhpur en door naar Jaisalmer - Reisverslag uit Jodhpur, India van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu

zaterdag 17 maart Jodhpur en door naar Jaisalmer

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Wilma

17 Maart 2012 | India, Jodhpur

Na een smakelijk continental ontbijt in de openlucht om 9.00 uur op naar het Mehrangarh Fort wat tegenwoordig een museum is. Het is het op een na grootste fort van Rajasthan en een enorm groot en hoog complex, gelukkig kunnen we met de lift naar boven om daarna af te dalen naar beneden. Ook hier weer prachtige zalen waar historische spullen tentoongesteld staan zoals een koninklijke wieg, diverse wapens, schilderijen, kleding en gebruiksvoorwerpen en compleet gerestaureerde koninklijke vertrekken.
Vanaf het fort heb je een mooi uitzicht op Jodhpur de blauwe stad, zogenoemd omdat bijna alle huizen blauw geverfd zijn. Om 11.00 uur weer terug op de parkeerplaats klaar om koers te zetten naar Jaisalmer. De autorit gaat dwars door de Rajasthan Dessert en de wegen zijn dit keer van goede kwaliteit dus we kunnen lekker opschieten, dat kan je trouwens sowieso wel aan Suresh overlaten want te lang blijven hangen achter een (vracht)wagen komt  bij hem echt niet voor.
Vandaag alleen gestopt bij een wegrestaurant en om 16.00 uur rijden we Jaisalmer binnen, de gouden stad, zo genoemd vanwege de  vele goudkleurige  gebouwen. Het hotel waar we de komende twee nachten verblijven is een nieuw hotel maar geheel ingericht in de traditionele stijl compleet met hemelbed op de kamer, ook handig als droogrek te gebruiken.
Helaas dit keer geen ruitensproeier in de wc-bril, beetje jammer.... Maar wel wifi in de lobby, dus wederom verder met de verslagen en de foto's.
Zoals gezegd blijven we hier twee nachten, er is een zwembad dus zo eerst maar even plonsen. Na lekker te zijn bijgekomen heeft Suresh ons om 19.00 uur weer opgehaald om te gaan eten bij The Trio volgens de lonely planet een van de beste restaurants van Jaisalmer. Dat klopt inderdaad helemaal, we hebben die avond heerlijk gegeten: lamsvlees in saus met frietjes en, dat laatste waren we echt aan toe. Na het eten terug naar het hotel en lekker slapen want morgen gaat om 6.45 het wekkertje weer, want om 6.45 pikt de lokale gids ons op bij het hotel voor een uitgebreide rondleiding door Jaisalmer, we hebben het zwaar..... , wordt vervolgd, groetjes van de Narries!

• 19 Maart 2012 - 06:34

Rwin:

Je moet nog vroeger op dan dat je naar je werk gaat. Jemig de pemig!
    Ik zie al dat je een gezamelijke hobby hebt met de gids. Nu nog een gehaktballetje scoren bij de benzinepomp :-)

• 19 Maart 2012 - 08:11

Eric/truus:

blij dat we toch nog wat hebben gevonden. wat een simpel ontbijtje!
    wat een vakantie zeg!!!!
    echt niet normaal.

• 19 Maart 2012 - 11:18

Dehunter:

Wat een fijne reis,als ik terug denk aan de reizen die ik in 1953/1954 maakte langs de gehele kust is dit togh wel wat anders Geniet er van groetjes

• 19 Maart 2012 - 16:33

Achim:

Effe snacken!!!! neem je ook wat mee voor mij??
    Leuke foto's Frans!

• 19 Maart 2012 - 19:37

Narries:

Hey Erwin, de foto met de tulband is inmiddels gemaakt, zitten in Bikaner met heel traag internet dus nog even geduld :-)
    Allemaal de groetes vd Narries !