Maandag 19 maart Bikaner - Reisverslag uit Bikāner, India van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu Maandag 19 maart Bikaner - Reisverslag uit Bikāner, India van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu

Maandag 19 maart Bikaner

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Wilma

19 Maart 2012 | India, Bikāner

Om 9.30 op naar Bikaner onze volgende stop. Suresh heeft vanochtend de lekke band al laten repareren. Zo laat vertrekken is vergeleken met de afelopen dagen ongekende luxe en geeft ons de tijd op ons gemak te ontbijten en de foto's en verslag te uploaden. De verslagen schrijf ik meestal in de auto en tik ik 's avonds als concept in gmail, zo is het als we wifi hebben alleen nog maar knippen en plakken. Onderweg naar Bikaner ligt er helaas een kameel dood midden op de weg, ' s nachts aangereden door een auto. Het is een rit van bijna 300 km, Wilma zit achterin te lezen en ik wissel met Suresh moppen uit, heb zojuist verteld over de flintstones (wilma open the door! ) en hebben ook al leve de lol gezongen, je moet toch wat als je zolang onderweg ben hahaha. Verder kijk je sowies je ogen uit onderweg. Uit de cd speler klinkt  op dit moment zij geloofd in mij en ook als een morgen is gekomen is al een paar keer langsgeweest. Suresh blijkt een groot fan van Jan Smit, cupido kan hij praktisch helemaal meezingen. Een hollands dropje is daarintegen minder succes en daar gaat zelfs de deur voor open om dit uit te spugen.
Om 14.00 komen we in Bikaner aan. We hebben sinds vanochtend niets meer gegeten want vandaag gaan we lunchen op de local market in de vorm van een proeverij van zoete en hartige indiase lekkernijen in een delicatessen shop. Wilma gaat voor sweet en ik voor spicy,lekker!  Daarna geijk door naar het national camel centre om nog op tijd te zijn voor het voederen van de baby camels. In het centrum zijn meer dan 300 kamelen, er wordt gefokt en ook veel research gedaan er werken 140 mensen verteld de gids ons tijdens zijn uitgebreide rondleiding. Als afsluiting cold camel milk wat goed te drinken is en de andere gasten nog even vermaakt met het nadoen van de briesende schuimbekkende horny camel die we even daarvoor in het park naar de female camels zagen loeren. Vandaag dierentuindag dus op naar de volgende attractie: de rattentempel.... Deze tempel is een halfuurtje rijden vanaf Bikaner en wordt bewoond door honderden ratten die als heilig worden beschouwd. Blootvoets is wat minder we krijgen witte sloffen aan en snel wordt duidelijk waarom, de ratten lopen zo langs en soms zelfs over je voeten, try before you die !
Daarna shopping time want Wilma moet nog een shawl en ik nog een tulband, altijd handig voor feesten en partijen. Wist trouwens niet dat zo'n tulband niet kant en klaar is maar jezelf moet omwikkelen. De shop exporteerd ook naar ontwerpers in het buitenland en heeft ook beroemdheden als klant, de verkoper laat tro
wat foto's zien waaronder een waar hij samen met Richard Gere op de foto staat.Wederom een hele spreien show waarbij we echt van plan waren om ons niets te laten aansmeren, tot ons oog viel op een prachtige kleurige handmade patchwork sprei, waarbij de verkoper 2 kussen kado bij wilde doen, op mijn anwoord " I buy when you give me four "  klonk het oke en zaten we er dus aan vast. Gelukkig kunnen we met creditkaart betalen en gaat het niet van ons vakaniegeld af :-)
Daana terug naar het hotel voor dinner en puzzelen hoe we alles het vliegtuig in krijgen. Wordt vervolgd, groetjes van de Narries.

• 21 Maart 2012 - 19:05

Meta:

Gaaf zeg wat jullie allemaal mogen zien en meemaken. Dat Wilma nog tijd heeft om zoveel te lezen???? Haha

Geniet van de laatste week x

• 21 Maart 2012 - 20:12

Piet En Rini:

Ja, het is zeker afzien?
    Jullie staan er echt ontspannen bij in die rattentempel, maar niet heus. Ik weet uit eigen ervaring hoe je je voelt daar in die tempel. Brrrrrrr... Dat vergeet je je hele leven niet meer. Geweldig om mee te maken.
    Wij genieten van jullie verhalen en foto's en verlangen eigenlijk zelf ook weer terug naar India. Wie weet?

• 22 Maart 2012 - 07:18

Rwin:

Hoi Frans,

Het wachtens is nog op de foto :-)
    Frans met Tulband op kameel :-)

Moet lukken toch?

Rwin

• 22 Maart 2012 - 11:48

Narries:

Hey Rwin, foto met tulband op kameel gaat het niet meer worden, we hebben in Jaisalmer 1 uur lang erop gezeten, meer dan zat hahahaha

• 22 Maart 2012 - 11:49

Narries:

Zijn inmiddels goed aangekomen in Goa en gaan een drankje doen. De rest van de verslagen volgen nog. Groetjes van de Narries !

• 23 Maart 2012 - 07:15

Henk En Mar:

Geweldige zeer herkenbare verhalen en foto's. Ik vind jullie overigens echte helden, want ik durfde de rattentempel niet in. En nu ik de fotos zie, ben ik blij dat ik daar niet geweest ben. Nog heel veel plezier.