van IJmuiden naar Scheveningen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu van IJmuiden naar Scheveningen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Frans en Wilma Naerebout - WaarBenJij.nu

van IJmuiden naar Scheveningen

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Wilma

24 Juni 2014 | Nederland, Zoetermeer

Vanochtend om 10.00 uur vertrokken na eerst nog even afgetankt te hebben. Er ging slechts 24 liter in, had dus eigenlijk niet gehoeven op een tank van 200 liter, maar zekerheid voor alles.
We hebben gelukkig stroom en wind mee, wat zo'n 3 knopen scheelt. Natuurlijk moet even het gas open en we komen full speed op 14 knopen zo'n 30 km per uur, de boeg trekt goed trekt mooi omhoog. Het weer is perfect, lekker zonnetje en matige wind, hoewel we af en toe toch wel een flinke schommel maken. We komen weinig andere schepen tegen, in de verte wat zeil schepen en een flinke zandzuiger die met een stoot op zijn scheepshoorn laat weten dat we te dichtbij varen. Even gas erop en we zijn weer op veilige afstand.
Om 13.30 uur passeren we de pier en rond 14.00 varen we netjes om de kardinale boei heen de haven van Scheveningen binnen. Uiteraard nadat we ons op kanaal 21 hebben aangemeld en toestemming hebben gevraagd. "Er is geen uitvaart, u kunt binnen lopen " klinkt het. Via kanaal 61 vervolgens een plekje gekregen in de tweede jachthaven. Toen we de haven binnenvoeren stond er bij het havenhoofd vrolijk iemand te zwaaien en foto's te nemen. Wij terugzwaaien, zeker een botenspotter dachten we. Eenmaal aangemeerd aan de haven staat Achim aan de kade hij blijkt de botenspotter te zijn hahaha. Straks komt Jan Willem er ook nog bij en komen Wilma en Jose ook nog, om gezamenlijk een visje te gaan eten bij de Dagvisser. Morgen gaat het avontuur verder naar Roompot Zeeland met als bemanning de matrozen Ruud, Achim en Jan Willem. Wordt vervolgd, groetjes van de kapitein.

• 28 Juni 2014 - 15:27

Rwin: